Bibel Studie Menu   Kristi Fuldbragte Menu

Leve i Jesu Kristi Fuldbragte Værk 3


At leve i Kristi fuldbragte værk kræver at vi engagerer os ved at forny sindet med Ordet [Biblen]. Når vi tillader os selv at blive forvandlet af Ordet [Biblen], vil vores tillid/tro vokse til Gud. Vores tillid/tro skaber en fuld erstatning/belønning. Men når vi synder åbner vi døren for Satan og indbyder til en unødvendig kamp i vores tro og tillid til Guds Ord.




Da Jesus sagde: "Det er fuldbragt" på korset, det Han siger er at Han havde betalt for alt hvad vi nogensinde får brug for.

Den kristne fornyelse af sindet med Ordet er en livsstil (Rom. 12:2).
  1. Vores ånd blev total fornyet på det tidspunkt da vi tog imod Jesus som Frelser og Herre, men vores sjæl (sind, vilje og følelser), skal gennemgå en løbende forvandling
    (2 Kor. 5:17).
Vi har i for vores genskabte ånd alle de åndelige velsignelser, vi har brug for, til at leve dette kristne liv (Ef. 1:3).
  1. Vi adgang til disse velsignelser, når vi tillader Ordet at forvandle os.
  2. Det er vigtigt, at vi tror på, og anerkende enhver god ting inden i os, i Guds rige fungerer intet uden vores tro (Filemon 1:6).
  3. Men vi skal ikke bruge vores tro til at få noget uden for Guds forløsende plan. F. eks. kan vi ikke bruge troen til at begå utroskab/ægteskabsbrud/hor.
  4. Vores tro er et gensvar på hvad Jesus allerede har gjort, Han's fuldbragte værk som omfatter vores frelse
    græsk. Sozo: frelse, udfrielse fra den messianske dom, udfrielse, total helbredelse, og held/lykke/fremgang/velstand,.
  5. Tro tager simpelthen dette fuldbragte værk i besiddelse.
Når vi synder, giver vi fjenden adgang til vores liv. Satan straks angriber vores tillid til Ordet. Kast derfor ikke din tillid væk, den bærer en stor løn i sig (Hebr. 10:35).
  1. Guds nåde hjælper os til at overvinde fristelser og leve et liv, der behager Gud.
  2. Vi kæmper med følelser af fordømmelse og uværdighed når vi synder. Syndens skam forkrøbler vores tillid.
Skrift Henvisning:
Rom. 12:2
2 Kor. 5:17
Ef. 1:3
Filemon 1:6
Hebr. 10:35


TIL Kristi Fuldbragte Værk 4

OP